De in deze klachtenprocedure gebruikte begrippen hebben de volgende betekenis.
De financiële dienstverlener: Triple A – Risk Finance B.V.
De klager: Degene die een klacht indient en/of diens gemachtigde.
Klacht: Elke uiting welke door de klager wordt bedoeld als zijnde een klacht.
Medewerker: Een ieder die onder verantwoordelijkheid van de financiële dienstverlener werkzaamheden binnen de financiële dienstverlening verricht.
Alle uitingen van derden die als klacht kunnen worden uitgelegd worden terstond ter kennis gebracht van de directie.
De behandeling van elke klacht geschiedt door de directie.
Voor elke klacht wordt door de directie een speciaal klachtendossier gemaakt.
Binnen twee werkdagen na ontvangst van de klacht wordt aan de klager schriftelijk bevestigd dat de klacht is ontvangen en dat deze door de directie in behandeling is genomen. In de bevestiging wordt opgenomen:
Indien de klacht zou kunnen leiden tot een aansprakelijkheidsstelling dan wordt terstond de beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar geïnformeerd. Alle verdere stappen in de behandeling van de klacht vinden vervolgens plaats na overleg met de beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar.
Indien de klacht betrekking heeft op personen die onder verantwoordelijkheid van de financiële dienstverlener werken informeert de directie betrokkene(n) over de ontvangen klacht en vraagt hen commentaar. Van de reactie van betrokkene(n) wordt een schriftelijke samenvatting gemaakt en na ondertekening door betrokkene(n) in het klachtendossier gevoegd.
Nadat de directie meent voldoende informatie te hebben ingewonnen om tot een verantwoord oordeel te komen over de ingediende klacht wordt contact opgenomen met de klager. Bij voorkeur wordt getracht om te komen tot een persoonlijk gesprek met de klager. Indien de klager hier geen prijs op stelt wordt de klager schriftelijk geïnformeerd over het oordeel van de directie. Indien de directie de klager schriftelijk informeert over haar oordeel dan bevat de brief minimaal de volgende gegevens:
De directie beraadt zich na afhandeling van elke klacht over de vraag of er mogelijkheden zijn om herhaling van dit type klachten te voorkomen en zo ja welke dit zijn. Indien hiertoe concrete maatregelen worden genomen worden deze in het klachtendossier aangetekend.
Elk klachtendossier wordt minimaal 12 maanden bewaard te rekenen vanaf het moment dat de klacht is afgewikkeld. Indien de klager zich wendt tot een geschillencommissie dan wordt het klachtendossier bewaard tot minimaal 12 maanden nadat de geschillencommissie uitspraak heeft gedaan.
Deze klachtenprocedure treedt per direct in werking.
© 2024 AAA Riskfinance. Alle rechten voorbehouden.